جستجو برای:
سبد خرید 0
  • آموزش سئو
    • آموزش حرفه ای سئو
    • آموزش مقدماتی سئو
    • آموزش لینک سازی
    • تولید محتوا
    • سئو تکنیکال
    • آموزش سرچ کنسول
  • سئو وردپرس
  • دوره آموزش سئو
    • دوره حرفه ای سئو
    • دوره ابزار سئو
  • بازاریابی اینستاگرام
  • کسب و کار اینترنتی

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • info@webamozan.ir
perm_identity
سبد خرید 0
0
وب آموزان
ورود و ثبت نام
دسترسی سریع
  • آموزش سئو
    • آموزش حرفه ای سئو
    • آموزش مقدماتی سئو
    • آموزش لینک سازی
    • تولید محتوا
    • سئو تکنیکال
    • آموزش سرچ کنسول
  • سئو وردپرس
  • دوره آموزش سئو
    • دوره حرفه ای سئو
    • دوره ابزار سئو
  • بازاریابی اینستاگرام
  • کسب و کار اینترنتی
  • آموزش سئو
    • آموزش حرفه ای سئو
    • آموزش مقدماتی سئو
    • آموزش لینک سازی
    • تولید محتوا
    • سئو تکنیکال
    • آموزش سرچ کنسول
  • سئو وردپرس
  • دوره آموزش سئو
    • دوره حرفه ای سئو
    • دوره ابزار سئو
  • بازاریابی اینستاگرام
  • کسب و کار اینترنتی

وبلاگ

وب آموزان > آموزش سئو > آموزش حرفه ای سئو > آموزش performance (پرفورمنس) گوگل سرچ کنسول

آموزش performance (پرفورمنس) گوگل سرچ کنسول

access_timeآوریل 18, 2020
perm_identity ارسال شده توسط tahereh.rouhi70
folder_open آموزش حرفه ای سئو ، آموزش سئو ، آموزش سرچ کنسول ، کسب و کار اینترنتی
visibility 67 بازدید
بک لینک سازی

یکی از مهم ترین تغییراتی که در  کنسول جدید گوگل بوجود آمده است، در قسمت performance سرچ کنسول است که باعث شده بتوانیم جزئیات و تحلیل های بیشتری از سایت خود در اختیار داشته باشیم. در ادامه با آموزش این ابزار پرکاربرد با شما خواهیم بود.

Performance سرچ کنسول به زبان ساده

Performance به معنی گزارش عملکرد است. یعنی به شما به عنوان یک وب مستر نشان می دهد که سایت تان در مدت فعالیت خود چه عملکرد و جایگاهی داشته و برای بهبود وضعیت نیازمند چه اقداماتی از طرف شماست.

شما می توانید به کمک آمار و اطلاعاتی که این بخش از گوگل کنسول در اختیارتان قرار می دهد آنالیز خوبی از سایت داشته باشید، ببینید کاربران بیشتر با چه کلماتی شما را در نتایج سرچ گوگل دیده اند. از این تعداد چند نفر روی لینک سایت شما کلیک کرده و وارد سایت شده اند، کدام صفحات بازدید بیشتری داشته اند، این بازدید ها در چه تاریخی بوده، کاربران شما بیشتر از طریق موبایل بوده اند یا دسکتاپ و اطلاعاتی از این دست.

بخش performance سرچ کنسول جدید گوگل چه امکاناتی به ما ارائه می دهد؟

• بررسی وضعیت ترافیک سایت
• تعیین نرخ کلیک هر یک از بخش های سایت
• بررسی اولویت و اهمیت کلمات کلیدی سایت
• شناسایی فرصت های بهینه سازی صفحات برای موبایل
• بررسی تعداد ایمپرشن ها
• امکان فیلتر اطلاعات بر اساس کشور
• بررسی بازه های زمانی طولانی تر نسبت به نسخه قدیمی سرچ کنسول گوگل

طرز کار performance در سرچ کنسول گوگل

برای دیدن گزارش عملکرد باید ابتدا وارد سرچ کنسول شوید و روی بخش performance کلیک کنید. در این جا عملکرد سایت شما در قالب نمودارهایی به شما نشان داده خواهد شد. این نمودار به صورت پیش فرض گزارشی از تعداد کلیک های صفحات در نتایج جستجو را در سه ماه گذشته به شما نشان می دهد. شما می توانید به کمک فیلترهایی که در بالای نمودار قرار دارند، عملکرد بخش های مورد نظر خودتان را مشاهده کنید.

فیلتر های گزارش عملکرد

در قسمت بالای نمودار چند فیلتر و گزینه وجود دارد که شما با انتخاب هر یک از آن ها می توانید نتایج و عملکرد مربوط به آن بخش را ببینید.

مجموع کلیک ها: اولین گزینه ای که می بینید Total clicks نام دارد. با انتخاب این گزینه می توانید بفهمید سایت تان در کل چه تعداد کلیک و بازدیدکننده داشته است. این آمار نشان می دهد شما تا چه حد در جذب کاربران موفق بوده اید.

مجموع تعداد نمایش: دومین گزینه Total impressions است. این فیلتر نشان می دهد سایت شما در کل چند بار در نتایج جستجو نمایش داده شده است. هر بار که یک کاربر کلمه یا عبارتی را سرچ می کند و لینک سایت شما در صفحه نتایج ظاهر می شود برای سایت شما یک ایمپرشن ثبت می شود، بدون این لازم باشد کاربر روی لینک شما کلیک کرده و وارد سایت شود.

میانگین نرخ کلیک: برای این که میانگین و متوسط نرخ کلیک یا CTR Average را بدست بیاوریم باید تعداد کلیک کاربران را برتعداد نمایش های سایت تقسیم کنیم.
عدد بدست آمده به ما نشان می دهد چه تعداد از افرادی که در نتایج جستجو سایت ما را دیده اند، وارد سایت هم شده اند. البته باید بدانید که این عدد برای صفحات و کلمات کلیدی مختلف، متفاوت است.

متوسط موقعیت سایت: این نمودارموقعیت سایت شما را در نتایج جستجو نشان می دهد. یعنی این در میان کلمات کلیدی که کاربران در گوگل سرچ می کنند، سایت شما در چه رتبه و جایگاهی قرار دارد.

نکته: تمامی داده ها به صورت پیش فرض در بازه زمانی سه ماهه نمایش داده می شوند. شما می توانید با کلیک روی گزینه Date که در بالای نمودار قرار دارد، بازه زمانی مد نظر خود را انتخاب نمائید.

گزارش عملکرد یک صفحه خاص

کنار گزینه Dateیک گزینه دیگر به اسم New وجود دارد که شما با کلیک کردن روی آن می توانید به معیارهای بیشتری دسترسی داشته باشید. بعد از انتخاب گزینه New روی گزینه page کلیک کنید و در کادری که ظاهر می شود URL صفحه مورد نظرتان را وارد کنید و به این ترتیب می توانید نمودار عملکرد این صفحه را بررسی نمائید.
همچنین می توانید گزینه Compare را انتخاب کنید و عملکرد دو صفحه مختلف را با هم مقایسه کنید.

سایر فیلترها:

علاوه بر فیلتر هایی که تا اینجا بررسی کردیم، امکانات دیگری هم در قسمت Performance سرچ کنسول گوگل وجود دارد که بسیار کاربردی است. از جمله این امکانات می توان به امکان بررسی نوع سرچ(Search Type)، بررسی نتایج پرس و جوی کاربران و عبارت هایی که جستجو می کنند(Queries)، تعیین کشور(Countries)، شناسایی دستگاه هایی که کاربر با آن وارد سایت شما شده است مثل موبایل، تبلت، دسکتاپ(Devices) و… اشاره کرد.

همچنین شما می توانید با انتخاب گزینه Google sheets نتایج بررسی عملکرد را به صورت اکسل هم داشته باشید و این نتایج را به صورت آنلاین در اختیار همکاران تان در بخش های مختلف سایت قرار دهید. به این ترتیب همه افراد مرتبط با سایت می توانند با آنالیز این آمار ها به بهبود عملکرد سایت و بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجو کمک کنند.

حرف آخر

شما به کمک اطلاعات و آماری که از طریق performance سرچ کنسول گوگل بدست می آورید، می توانید نقاط ضعف و قوت سایت خود را شناسایی کنید و در ادامه اقدامات لازم برای بهبود عملکرد را انجام دهید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • بهینه سازی تصاویر
    سئو تصاویر:۶ گام کلیدی در بهینه سازی تصاویر سایت

    233 بازدید

  • آموزش سئو فروشگاه اینترنتی
    آموزش رایگان سئو فروشگاه اینترنتی در ۵ گام +[نکات تکمیلی]

    252 بازدید

  • سئو وردپرس با افزونه یواست
    آموزش رایگان سئو وردپرس (آپدیت ۲۰۲۰)

    252 بازدید

  • آموزش ساخت یک لینک
    آموزش ساخت بک لینک + (الگوریتم پنگوئن)

    245 بازدید

  • ریدایرکت 301
    ریدایرکت ۳۰۱ چیست؟ ۲ روش انجام ریدایرکت ۳۰۱

    211 بازدید

جدید تر انکر تکست Anchor Text چیست؟ انواع انکر تکست را می شناسید؟!
قدیمی تر چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟ + تکنیک های ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

آموزش سئو
  • بهینه سازی تصاویر سئو تصاویر:۶ گام کلیدی در بهینه سازی تصاویر سایت
  • آموزش سئو فروشگاه اینترنتی آموزش رایگان سئو فروشگاه اینترنتی در ۵ گام +[نکات تکمیلی]
  • سئو وردپرس با افزونه یواست آموزش رایگان سئو وردپرس (آپدیت ۲۰۲۰)
  • آموزش ساخت یک لینک آموزش ساخت بک لینک + (الگوریتم پنگوئن)
  • ریدایرکت 301 ریدایرکت ۳۰۱ چیست؟ ۲ روش انجام ریدایرکت ۳۰۱
  • متن جایگزین تصویر (Alt text) متن جایگزین تصویر چیست؟ ۱۰ نکته ساده برای نوشتن (Alt text)
  • لیست بهترین ابزارهای رایگان سئو ( ۶۰ ابزار رایگان سئو )
  • محتوا پادشاه است چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟ + تکنیک های ۲۰۲۰
  • بک لینک سازی آموزش performance (پرفورمنس) گوگل سرچ کنسول
  • انکرتکست چیست؟ انکر تکست Anchor Text چیست؟ انواع انکر تکست را می شناسید؟!
© 2021 وب آموزان. تمامی حقوق محفوظ است
keyboard_arrow_up